preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1280566
Ovaj mjesec: 3950
Ovaj tjedan: 604
Danas: 39
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Školska zadaća
Autor: Verica Špehar - Vratarić, 25. 10. 2012.

Što je školska zadaća i kako je dobro napisati?

Koje su vrste pogrješaka i koja su mjerila ocjenjivanja školske zadaće ?


Školska je zadaća pisani sastav  na zadanu temu. One su najčešće povezane s gradivom književnosti i jezičnog izražavanja. Ponekad se učenicima daju i „slobodne“ teme, tj. teme po izboru učenika.

Zadaća bi trebala pokazati učenikovu pismenost i primjenu znanja iz teorije književnosti (uporaba stilskih sredstava). Učenik treba biti kreativan i originalan, mora imati bogat rječnik i pravilno kompozicijski oblikovati sastav.

Osim izražajnosti i kreativnosti, učenik bi trebao pokazati sposobnost logičnog zaključivanja, raspravljanja i dokazivanja.

Prije samog pisanja napraviti detaljan plan – ukratko skicirati o čemu će pisati u kojem dijelu teksta.

U uvodnom dijelu sastava treba kratko predstaviti temu, tj. ono o čemu će se pisati.

Glavni dio treba sadržavati detaljno razrađenu temu. Pri tome valja paziti da se detalji izlažu postupno i da se ne „skače“ s pojedinosti na pojedinost pa se opet vraćati na već spomenute pojedinosti. Opisujući neku pojedinost, treba o njoj reći sve i tek tada krenuti na sljedeću pojedinost. Dakle,  rečenice moraju biti misaono ulančane i „teći“ jedna iz druge. Izražavati se treba što slikovitije i ne ponavljati iste izraze. Koristiti stilska sredstva da bi sastav bio što maštovitiji i poetičniji. Od velike je važnosti ne odlutati od zadane teme.

U zaključnom dijelu učenik daje kratak sažetak i osvrt na tvrdnju iznesenu u uvodnom dijelu. Time se sastav  oblikuje u jednu kompozicijsku i misaonu cjelinu.

Ispravljanje zadaće

Važno je znati koje vrste pogrješaka postoje i potom ih  izbjegavati.

Vrste pogrješaka

Jezične pogrješke nastaju zbog nepoznavanja jezičnih normi:

  • pravopisne
  • gramatičke
  • leksičke
  • stilističke

Nejezične pogrješke  vezane su za izvanjezične sastavnice:

-sadržajne

-kompozicijske

- interpretacijske

- logičke

Označivanje pogrješaka

Pogrješke se obično označuju raznim znakovima i verbalnim komentarima u tekstu školske zadaće i na rubnici teksta.

Uobičajeni znakovi za označavanje pogrješaka su naznačivanje podcrtavanjem.

Sve vrste pogrješaka podcrtati jednom crtom ili svaku vrstu podcrtati drugačijom crtom:

- pravopisnu - jednom crtom

- gramatičku – dvjema crtama

- stilsku – valovitom crtom

- sadržajnu – isprekidanom crtom.

Vrste korekturnih znakova:

  • suvišan razmak
  • prevelik razmak
  • pogrješno uvučen redak
  • izmijeniti redoslijed riječi
  • pogrješna riječ
  • izostavljena riječ ili više riječi
  • suvišna slova ili riječi
  • pogrješan red riječi
  • nešto nedostaje
  • novi odlomak

Ocjenjivanje školskih zadaća

Mjerila ocjenjivanja školskih zadaća

 

OCJENA

 

NEDOVOLJAN

SADRŽAJ

Na sadržajnoj razini učenik nije pisao školsku zadaću u svezi sa zadanom temom i nije ju dovršio.

KOMPOZICIJA

U školskoj zadaći učenik nije ovladao kompozicijom. Nisu vidljivi kompozicijski odjeljci saastavka.

STIL

Učenik ima siromašan rječnik. Stilski nesređeno piše sastavak. Ne povezuje rečenice.

PRAVOPIS

U školskoj zadaći učenik ima šest i više pravopisnih pogrješaka u primjeni pravopisnih pravila.

SLOVNICA

Učenik ima pet i više slovničkih pogrješaka u pisanju riječi i rečenica.

ČITLJIVOST I UREDNOST

Učenik ne piše sastavak pisanim slovima.Školska zadaća je potpuno nečitka.

 

OCJENA

 

DOVOLJAN

SADRŽAJ

Učenik oblikuje sadržaj  školske zadaće prema zadanoj temi, ali ga u potpunosti ne razrađuje.

KOMPOZICIJA

Kompoziciju nedosljedno ostvaruje, iako su kompozicijski dijelovi sastavka vidljivi.

STIL

Učenik piše stilski nesređeno.  Rečenice nisu u potpunosti jasne i suvisle niti ulančane. Rječnik je siromašan.

PRAVOPIS

U školskoj zadaći učenik ima pet  pravopisnih pogrješaka u primjeni pravopisnih pravila.

SLOVNICA

Učenik ima četiri  slovničke pogrješke u pisanju riječi i rečenica.

ČITLJIVOST I

UREDNOST

Učenik miješa tiskana i pisana slova, sastavak je djelomično nečitljiv.

 

OCJENA

 

DOBAR

SADRŽAJ

Sadržaj školske zadaće učenik usklađuje s naslovom, ali nije kreativan.

KOMPOZICIJA

Učenik vidljivo kompozicijski oblikuje tekst, ali jedan je dio teksta kompozicijski nesređen.

STIL

Učenik sastavak stilski razvlači, ima nepotrebnih  riječi i ponavljanja izraza. Ističe osobnu zamjenicu na početku rečenice.

PRAVOPIS

Učenik čini tri do četiri pravopisne pogrješke u primjeni pravopisnih pravila.

SLOVNICA

Učenik ima tri slovničke pogrješke u pisanju riječi i rečenica.

ČITLJIVOST I UREDNOST

Učenik piše pisanim slovima, tekst sastavka je uglavnom čitljiv.

 

OCJENA

 

VRLO DOBAR

SADRŽAJ

Sadržaj je učenikove zadaće izvoran – učenikov, ali nije u potpunosti zanimljiv.

KOMPOZICIJA

Učenik oblikuje sve kompozicijske dijelove, ali ne postiže potpunu cjelovitost teksta.

STIL

Učenik postiže punoću izraza, skladno izražavanje i jasno uobličene misli uz manje stilske nedostatke(bombastičnost, razlivenost, pretrpanost...).

PRAVOPIS

Učenik čini dvije pravopisne pogrješke u primjeni pravopisnih pravila.

SLOVNICA

Učenik čini dvije slovničke pogrješke u pisanju riječi i rečenica.

ČITLJIVOST I

 UREDNOST

Sastavak je pisan pisanim slovima uredan je i čitljiv.

 

 

OCJENA

 

ODLIČAN

SADRŽAJ

Učenik oblikuje sadržaj u cijelosti, zanimljivo i originalno.

KOMPOZICIJA

Kompozicijski model učenik dosljedno provodi ili ima drugu originalnu shemu kompozicije.

STIL

Stil u potpunosti usklađuje sa sadržajem. Učenik pokazuje bogatstvo rječnika, raznovrsnu primjenu izražajnih sredstava kao i uporabu različitih riječi koje služe za pojačavanje dojma.

PRAVOPIS

Pravopisno potpuno točno učenik oblikuje školsku zadaću.

SLOVNICA

Slovnički potpuno točno učenik oblikuje školsku zadaću uz toleranciju jedne pogrješke.

ČITLJIVOST I UREDNOST

Učenik je u cijelosti sastavak napisao pisanim slovima, vrlo uredno i čitljivo.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju