preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1280605
Ovaj mjesec: 3989
Ovaj tjedan: 643
Danas: 78
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Nastava
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako učiti prirodu i društvo?
Autor: Ines Grabovac, 7. 11. 2012.

Kako pomoći djetetu u prva dva razreda osnovne škole da savlada nastavne sadržaje prirode i društva, da ih proširi, da stekne navike korištenja tih znanja i vještina u svakodnevnim situacijama?


Naime svrha je predmeta prirode i društva osposobiti učenike za usvajanje i otkrivanje novih znanja, njihovo povezivanje, zatim razvijati sposobnost promatranja, uočavanja, otkrivanja, logičkog zaključivanja i usmenog (ponekad i pismenog) izražavanja.

Kad su u pitanju hrvatski jezik ili matematika, roditelji se uglavnom lako snalaze i prate što im dijete uči u školi, no u nastavi prirode i društva to nije uvijek lako. U prva dva razreda učenik u školi zapiše tek naslov ili poneku riječ, rečenicu ili pak nacrta neki jednostavni crtež.

Stoga se u želji informiranja o tome što je dijete učilo iz prirode i društva roditelju preporučuje s djetetom razgovarati . Lako ćemo navesti dijete da nam ispriča što su učili toga dana iz prirode i društva. Tijekom razgovora potaknite dijete da o sadržaju o kojem vam govori pokaže u knjizi i bilježnici. Inače je navika razgovora iznimno važna za dobar odnos i redovitu komunikaciju između roditelja i djeteta. Naviku svakodnevnog razgovora treba započeti što ranije pa će biti lakše pratiti što se zbiva s djetetom kako ono odrasta. Svrha je razgovora prisjetiti se što je toga dana bilo u školi, a istodobno će poslužiti kao zagrijavanje za eventualno vježbanje ili pisanje domaće zadaće.

Razgovorom se razvijaju navike koje su važne za dijete i sredinu u kojoj živi. U školi će razgovarati npr. o navikama kulturnog ponašanja za stolom, ali je nužno da te navike koristi i kod kuće i u školi. Nakon usmjeravanja pažnje na zbivanja i promjene oko djeteta, valja ga potaknuti da o tome razgovara s vama, da iznosi svoje mišljenje te donosi zaključke.

Pitajući jednom prilikom učenike što za njih predstavlja sat prirode i društva, odgovorili su kako u školi uče sve ono što mama i tata traže od njih kod kuće, samo to u školi učie nekako po redu.

Nastavni sadržaji prvom i drugom razredu vezani su uz obitelj, dom i školu, uz poslove i navike kojima se dijete svakodnevno bavi: od osobne higijene do ponašanja za stolom. A sve te navike uče se i razvijaju od jutra do večeri. Vrijeme provedeno u kuhinji (uglavnom tijekom vikenda) prilikom pripremanja objeda koristi se za učenje prirode i društva, bez obzira na to radi li se o djevojčici ili dječaku. Naime suvremeni način života ne priznaje više strogu podjelu na muške i ženske poslove, a od djeteta se ne traži da kuha ručak, ali treba ga potaknuti da pomogne u pripremi. To vrijeme provedeno u konkretnim svakodnevnim situacijama koristit će djetetu u nastavi gdje nema kuhanja, ali ima razgovora o tome. Tada djeca iznose vlastita iskustva i znanja koja su stekla kod kuće ili u školi. Pri kraju jednog nedjeljnog ručka pitao sam dijete: „Hoćeš li još jesti?” Odgovor je bio: „Tata, znaš li čitati iz tanjura? Pogledaj pribor za jelo u tanjuru i zaključi sam!”

Važno je osposobiti dijete da se služi udžbenikom kao izvorom znanja. Knjiga prati sadržaje koji su propisani Nastavnim programom, a kod djece treba razvijati lokacijsko pamćenje koje im pomaže snalaženje se u knjizi, osobito koristeći sadržaj knjige, ali i to da znaju „pogledati” što pojedine stranice knjige donose o zadanoj lekciji.

Slike i ilustracije djeca rado komentiraju i tumače njihovo značenje, stoga ih pitajte kako bi oni određene sadržaje prikazali crtežom. Znaju li možda neku pjesmu ili priču o zadanoj temi? Jesu li su sami bili u nekoj sličnoj situaciji? Kako su je riješili? Potrebno je istaknuti da dijete ne mora znati tekstualni sadržaj knjige od slova do slova.

Također, djeca vole izmijeniti uloge i s veseljem će objasniti npr. što se to vidi na slici, ili što se može naučiti čitajući o godišnjim dobima. No sve te aktivnosti neka ne traju predugo jer se dijete brzo umara i njegova usmjerena pažnja nije tako jaka kao kod odraslih. Ako počnete inzistirati i tjerati dijete, ono će vrlo brzo opstrukcijom izazvati vašu ljutnju i eventualnu kaznu. Djeca su u tome vrlo vješta! A roditelj mora imati mjeru.

Osim toga vrlo je važno razvijati zanimanje za dodatne izvore znanja: od interneta do dječjih enciklopedija, koje vrlo zanimljive i za nas odrasle. Djetetu ćete pomoći ako ga uputite kako da pronađe odgovor na traženo pitanje u što kraćem roku. Pri tome u prva dva razreda osnovne škole ne dajem prednost internetu. Tko kaže da se ne može „surfati” knjigom? Za internet će biti još dovoljno vremena.

Snalažljivost i upornost osobine su koje pomažu u svakodnevnim situacijama, stoga pomozite djeci da ih ona sama razviju. Vlastitim primjerom roditelji imaju velik utjecaj na dijete jer djeca nesvjesno oponašaju odrasle, pa kad to već čine, ponudite im pozitivne primjere. A sve to pomaže i svladavanju gradiva prirode i društva.

 

Autor: Damir Domišljanović

 



Izvor: http://www.cuvarkuca.hr/preporuka/kako-uciti-prirodu-i-drustvo/


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju