preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1283426
Ovaj mjesec: 2480
Ovaj tjedan: 656
Danas: 28
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Roditelji i djeca s posebnim potrebama
Autor: Ivana Markovinović, 29. 3. 2011.

SMETNJU JE VAŽNO UOČITI ŠTO RANIJE

Dijete s posebnim potrebama je svako ono dijete koje se razlikuje od prosječnog u:
1. senzornim sposobnostima (oštećenja vida, sluha)
2. komunikacijskim sposobnostima (uključujući teškoće u učenju i govorne smetnje)
3. intelektualnim sposobnostima (pažnja, pamćenje, opažanje, zaključivanje, rješavanje problema)
4. socijalnom ponašanju i emocionalnom doživljavanju
5. tjelesnim osobinama


U novije se vrijeme na pojedine vrste posebnosti ne gleda kao na zauvijek određene datosti, nego se smatra da se pažljivim pristupom i što ranijim uočavanjem pojedinih teškoća neke od smetnji i uzroka odstupanja mogu znatno ublažiti ili posve ukloniti. Promjene u shvaćanjima pojedinih vrsta smetnji dovele su i do drukčijeg načina razvrstavanja djece prema pojedinim kategorijama. Mnoga djeca koja bi prije bila svrstana u kategoriju blage intelektualne zaostalosti, sada se prepoznaju kao učenici s posebnim teškoćama u učenju. Kada je riječ o tjelesnoj invalidnosti i senzornim smetnjama, danas se evidentira veći broj višestrukih smetnji, a smanjuje se broj tjelesno invalidnih osoba. 


Smetnju je važno uočiti što ranije. Problem može nastati ako roditelj smetnju ne želi uočiti, pa se ona snimi tek kad dijete krene u vrtić ili čak u školu. Naime, roditelju se teško pomiriti s činjenicom da mu dijete ''nije normalno'', pa i ono što vidi – zapravo ne vidi. Kada stvari uzmu toliko maha da ih se više ne može ne vidjeti, umjesto u traženje najbolje pomoći (ili paralelno s time) u mnogim obiteljima počnu međusobna optuživanja. A ono što dijete treba – svako dijete, a pogotovo ono posebno – jest ljubav, u beskrajnim količinama. To je jedini jezik koji razumiju čak i oni koji ne znaju uzvratiti na isti način.


Kad god je to moguće, djeca sa smetnjama u razvoju ostaju u sustavu redovitog školstva. Žalosno je pritom da takva djeca vrlo često imaju jako nizak socijalni status u razredu. Drugim riječima, druga ih djeca ne vole – s jedne strane zato što učitelj takvoj djeci nužno mora posvećivati više pažnje, pa su ljubomorni, a s druge strane jer kopiraju često negativan stav svojih, blago rečeno, netolerantnih roditelja.

Mnogi roditelji djeteta s posebnim potrebama upadaju u zamku pretjerane popustljivosti i zaštite. Posvećuju mu se u mjeri da zanemare sve ostalo: sebe i sve oko sebe, pri čemu obično najviše stradaju ostali članovi obitelji. Nije rijetkost da takvo iskušenje slomi obitelj.

Izdvajanje djece s većim smetnjama u posebne ustanove je teško, ali nekad i jedino moguće rješenje, kako bi se radeći prema posebnom programu zadovoljile njihove potrebe. Takvih ustanova nema previše i djeca su u njima smještena internatski – dolaze iz različitih krajeva. U boljim ih varijantama roditelji odvode kući za vikend, a u onim najcrnjima zaborave na njih jer ih se srame.
Naravno, vrlo je lako optužiti roditelje za nebrigu i napuštanje posebne djece, no odgoj takvog djeteta može doista biti mukotrpna borba – izazov i iskušenje za koje jednostavno nisu svi spremni, ma koliko inače bili
'' dobri ljudi ''.



Izvor: Marija Kavkler ODGOJ I OBRAZOVANJE DJECE S POSEBNIM POTREBAMA


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju