preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Popis udžbenika za

školsku godinu 2017./2018.

 

1. razred

2. razred

3. razred

4. razred

5. razred

6. razred

7. razred

8. razred

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 942619
Ovaj mjesec: 2023
Ovaj tjedan: 479
Danas: 2
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Prije podne

1. sat     8,00  –   8,45

2. sat     8, 50 –  9,35

Veliki odmor

3. sat       9,50 – 10,35

4. sat    10,40 – 11,25

5. sat    11,30 – 12,15

6. sat    12,20 – 13,05

 

Poslije podne

1. sat     13, 15 – 14,00

2. sat     14,05 –  14,50

Veliki odmor

3. sat    15,05 –  15,50

4. sat   15,55 –  16,40

5. sat    16,45 –  17-30

6. sat    17,35 –  18,20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
21. 03. DAN DAROVITIH UČENIKA
Autor: Sanja Kovač, 21. 3. 2013.

Danas 21. 03. kada obilježavamo Dan darovitih učenika razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te su odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?


Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:

„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“

Kako prepoznati darovite učenike?

Daroviti učenici imaju određene karakteristike.

 Kognitivne osobine:

  • veoma dobro zapaža stvari
  • iznimno znatiželjan
  • intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
  • izvrsno pamćenje
  • dugo zadržavanje pažnje
  • izvrsna moć rasuđivanja
  • brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
  • brzo i fleksibilno razmišljanje
  • kompleksno i originalno razmišljanje
  • izvrsne vještine rješavanja problema
  • brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
  • neobična i / ili živa mašta

Socijalne i emocionalne osobine

  • zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
  • vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
  • zabrinut za pravednost i nepravdu
  • perfekcionist
  • energičan
  • dobro razvijeni smisao za humor
  • obično introvertirano motiviran
  • dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama

Vokabularne osobine:

  • uočljivo opsežan vokabular
  • rano je počeo čitati
  • čita brzo i opsežno
  • pita: "što ako" pitanja


Dodatne osobine:

  • uživa u učenju novih stvari
  • uživa intelektualnim aktivnostima
  • pokazuje intelektualnu zaigranost
  • preferira knjige i časopise za stariju djecu
  • skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
  • asinkroni razvoj

(http://zena.hr/clanak/predskolski_uzrast/10_znakova_da_bi_vase_dijete

_moglo_biti_posebno_nadareno/5131)

Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti (http://www.portalalfa.com/mambo/index2.php?option=com_content...)

Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.

Elementi nastavne atmosfere koji nepovoljno utječu na darovitost:

  -       nezanimljivost nastave,

  -       pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,

  -       sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,

  -       nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.

  Elementi nastavne atmosfere koji povoljno utječu na darovitost:  

-       omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,

  -       omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,

  -       omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,

  -       omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,

  -       poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.  

Nastavnik ne mora biti kreativan stvaratelj, ali bi trebao osigurati slobodni razvoj interesa, ne zakočiti emotivni kreativni sklop i  individualiziranim pristupom u razredu poticati razvoj interesa i stjecanje baze znanja, koji su usklađeni s vrstom i razvijenošću sposobnosti učenika.

Nastavnik bi trebao omogućiti učenicima pristup izvorima specifičnog znanja donoseći mu ili ga upućujući na određene knjige, časopise, ustanove: knjižnice, muzeje, prirodne životne sredine i situacije, društva, organizacije, umjetničke ustanove, priredbe, izložbe;

-      omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)

-      razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;

-      uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;

-      omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa -    pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (http://www.portalalfa.com/

mambo/index2.php?option=com_content...)

Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedina – dijete jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.

 

 Preporučena literatura:

  1. George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
  2. Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
  3. Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
  4. Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
  5. YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.


 


 

 


 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju