preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1284426
Ovaj mjesec: 3480
Ovaj tjedan: 705
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
21. 03. DAN DAROVITIH UČENIKA
Autor: Sanja Kovač, 21. 3. 2013.

Danas 21. 03. kada obilježavamo Dan darovitih učenika razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te su odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?


Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:

„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“

Kako prepoznati darovite učenike?

Daroviti učenici imaju određene karakteristike.

 Kognitivne osobine:

  • veoma dobro zapaža stvari
  • iznimno znatiželjan
  • intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
  • izvrsno pamćenje
  • dugo zadržavanje pažnje
  • izvrsna moć rasuđivanja
  • brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
  • brzo i fleksibilno razmišljanje
  • kompleksno i originalno razmišljanje
  • izvrsne vještine rješavanja problema
  • brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
  • neobična i / ili živa mašta

Socijalne i emocionalne osobine

  • zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
  • vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
  • zabrinut za pravednost i nepravdu
  • perfekcionist
  • energičan
  • dobro razvijeni smisao za humor
  • obično introvertirano motiviran
  • dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama

Vokabularne osobine:

  • uočljivo opsežan vokabular
  • rano je počeo čitati
  • čita brzo i opsežno
  • pita: "što ako" pitanja


Dodatne osobine:

  • uživa u učenju novih stvari
  • uživa intelektualnim aktivnostima
  • pokazuje intelektualnu zaigranost
  • preferira knjige i časopise za stariju djecu
  • skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
  • asinkroni razvoj

(http://zena.hr/clanak/predskolski_uzrast/10_znakova_da_bi_vase_dijete

_moglo_biti_posebno_nadareno/5131)

Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti (http://www.portalalfa.com/mambo/index2.php?option=com_content...)

Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.

Elementi nastavne atmosfere koji nepovoljno utječu na darovitost:

  -       nezanimljivost nastave,

  -       pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,

  -       sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,

  -       nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.

  Elementi nastavne atmosfere koji povoljno utječu na darovitost:  

-       omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,

  -       omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,

  -       omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,

  -       omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,

  -       poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.  

Nastavnik ne mora biti kreativan stvaratelj, ali bi trebao osigurati slobodni razvoj interesa, ne zakočiti emotivni kreativni sklop i  individualiziranim pristupom u razredu poticati razvoj interesa i stjecanje baze znanja, koji su usklađeni s vrstom i razvijenošću sposobnosti učenika.

Nastavnik bi trebao omogućiti učenicima pristup izvorima specifičnog znanja donoseći mu ili ga upućujući na određene knjige, časopise, ustanove: knjižnice, muzeje, prirodne životne sredine i situacije, društva, organizacije, umjetničke ustanove, priredbe, izložbe;

-      omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)

-      razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;

-      uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;

-      omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa -    pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (http://www.portalalfa.com/

mambo/index2.php?option=com_content...)

Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedina – dijete jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.

 

 Preporučena literatura:

  1. George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
  2. Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
  3. Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
  4. Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
  5. YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.


 


 

 


 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
 

Kalendar obilježavanja

značajnih datuma u našoj školi i školskoj knjižnici

 

 

 

 

Božić (25. 12.)

 

 

         Prosinac je mjesec adventa, darivanja, praštanja, radovanja, ljubavi, druženja, zajedništva. To je mjesec radosti i druženja sa svojim najbližima i onima koje volimo, pravimo planove za nove događaje i nadamo se ostvarenju svega što nismo mogli ostvariti u protekloj godini.

 

          ŽELIMO VAM ČESTIT BOŽIĆ I RADOSNU NOVU GODINU!

 

 

 

Dan prava čovjeka – pravo na čitanje 10. 12.

 

         Dan prava čovjeka obilježen je prigodno, uređenjem panoa, ali i održanom radionicom sa učenicima 2. b razreda u suradnji sa učiteljicom Anitom Krznarić. U okviru radionice knjižničarka Sanja Kovač upoznala je učenike sa dječjim pravima i odgovornostima, Konvenciji o pravima djeteta i pojmovima UN, UNICEF... Učenici su radili u skupinama zato što su trebali u tekstu pronaći pravo na koje se tekst odnosi te su predstavnici skupina svoje radove prezentirali pred ostalim ucenicima u razredu. Zaključci skupina su izloženi na plakatu Kuće humanosti, a nakon prezentacija skupina uslijedila je evaluacija radionice te podjela straničnika učenicima. Učenici 2. b razreda su ocijenili radionicu jako pozitivno (prosječna ocjena je 4,7) te su istaknuli da im se najviše svidjelo kada su učili o dječjim pravima i radili u skupinama.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

KNJIŽEVNI SUSRET S BRANKOM PRIMORAC 27. 11.

 

 

 

 

 

Danas je održan književni susret ucenika 7. razreda sa književnicom Brankom Primorac. Ucenici su imali priliku pobliže upoznati cijenjenu književnicu, saznati zašto je počela pisati romane te dobiti motivaciju za čitanje njenog romana Maturalac koji je dobio nagradu Mato Lovrak" za najbolji roman za mladež objavljen u 1993. godini. Knjiga je uvrštena u popis lektire za 7. razred osnovne i dostupna je u knjižnici naše škole.

 

 

 

 

Dan djece (20. 11.)

 

 

 

 

         Dan djece je obilježen prigodno, uređenjem panoa (knjižničarski kutak) na kojem su učenici naše škole mogli pročitati više o dječjim pravima, Povelji osobnih sloboda...

 

 

Međunarodni dan tolerancije 16. 11.

 

        

     16. studenog 1995. donešena je Deklaracija o načelima tolerancije. Što je zapravo tolerancija? Tolerancija potječe od latinske riječi tolerare što znači podnositi, trpjeti i uvažavati tuđa mišljenja i uvjerenja.

         Zapravo, tolerancija je poštivanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti svjetskih kultura, oblika izražavanja i bivanja ljudi. Tolerancija se učvršćuje znanjem, otvorenošću, komunikacijom i slobodom misli, savjesti i uvjerenja.

         Tolerancija kao mehanizam reagiranja na različitosti je presudna za svako demokratsko i otvoreno društvo, a budući da živimo u doba globalizacije u kojem smo „preplavljeni“ novim informacijama i kada smo svakodnevno  suočeni s različitim  idejama, stavovima i identitetima, potreba za tolerancijom je uvelike povećana.

         Svjetski dan tolerancije obilježava se 16. 11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Međunarodni dan školskih knjižnica 2012.

 

Hrvatsko knjižničarsko društvo ustanovilo je Dan hrvatskih knjižnica 11. studenoga, na dan donošenja prvoga hrvatskog zakona o knjižnicama, s ciljem bolje vidljivosti i prepoznatljivosti knjižnica i knjižničnih aktivnosti u javnosti, upoznavanja s mnogostrukim i važnim poslanjem i ulogom knjižnica u informiranju, obrazovanju i kulturi pojedinaca i zajednice u cjelini te razgradnje stereotipnih predodžbi o knjižnicama i knjižničarima.
Brojne će knjižnice obilježiti Dan hrvatskih knjižnica 2012.

Mi znamo da su školske knjižnice važne! To je potkrijepljeno i mnogim istraživanjima i u mnogim izvješćima  koja pokazuju da školske knjižnice utječu na bolja postignuća učenika.

Tema ovogodišnjeg Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica je Školske knjižnice: Ključ za prošlost, sadašnjost i budućnost. Tako se zove i stručni skup koji Hrvatska udruga školskih knjižničara organizira kao središnju proslavu  Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica. Stručni skup se održava 19. i 20. listopada u Zagrebu, Hotel Palace. Predavači su ugledni profesori s hrvatskih sveučilišta i predstavnici institucija koje se bave školskim knjižničarstvom. Pokrovitelj je Grad Zagreb.

Programi za Dan hrvatskih knjižnica 2012. godine se odvijaju pod sloganima:


Knjižnice probijaju sve granice.                                                    Neprofitno, a isplati                                                                                                                                   se?


Osim proračunskih.                                                                         Knjižnica!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svjetski dan hrane (Dani kruha – 16. 10.)

 

Svjetski dan hrane (Dan kruha) obilježen je prigodnim uredjenjem panoa.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mjesec hrvatske knjige (15. 10. – 15. 11.)

 

 

 

 

Manifestacija Mjesec hrvatske knjige  nacionalna je manifestacija kojom se promiču knjige i čitanje, a u  knjižnicama diljem Hrvatske obilježava se od 15. listopada do 15. studenoga. 

Pokrovitelj manifestacije je Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, a organizator su Knjižnice grada Zagreba.      

Mjesec hrvatske knjige 2012. održat će se od 15. listopada do 15. studenoga 2012. godine sa središnjom temom posvećenoj Europskoj godini aktivnog starenja i međugeneracijske solidarnosti. Od središnjih programa najavljujemo svečanost otvaranja manifestacije 15. listopada u 11,00 sati u Scheierovoj zgradi, Matice hrvatske 4 u Čakovcu, stručni skup u Samoboru, Interliber od 13. do 18. 11. ,

Nacionalni kviz za poticanje čitanja pod nazivom Ove su knjige nagrađene, provjeri zašto!,  zajedničku  akciju svih knjižnica 23.10. pod  nazivom Čitajmo zajedno te obilježavanje Dana hrvatskih knjižnica.

 

preskoči na navigaciju