preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1284195
Ovaj mjesec: 3249
Ovaj tjedan: 474
Danas: 149
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Zašto je važno čitati naglas djetetu od najranije dobi?
Autor: Marijana Žuljević, 16. 9. 2013.

Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju da je upravo metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje djeci često služi i prevenciji poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.
 


Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:

  • Glasno čitanje stavlja knjige u središte pozornosti te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.
  • Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.
  • Glasno čitanje omogućuje roditeljima, bakama i djedovima, braći i sestrama, učiteljima, rodbini i prijateljima da budu čitateljski uzori djeci. Na taj se način njihova ljubav prema knjizi lako prenosi na djecu.
  • Glasno čitanje djeci otkriva literaturu koju možda nikada sami ne biste otkrili, poput poezije, kratkih priča...
  • Glasno čitanje omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Na taj način djeca bolje razumiju složene rečenične strukture.
  • Glasno čitanje omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.
  • Glasno čitanje stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.
  • Glasno čitanje pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.
  • I na kraju, ali ne i manje važno - glasno čitanje je zabavno!

Čitanje u obitelji

  • Glasno čitanje u obitelji može postati ritual tijekom djetetovog odrastanja.
  • Glasno čitanje može postati aktivnost koja zbližava tinejdžere i mlađu braću i sestre. Bake i djedovi, ujne i ujaci, tete i stričevi te bliži i dalji rođaci mogu čitati djeci dok s njima provode vrijeme. Tako se jednostavno mogu stvoriti nove prilike za glasno čitanje djeci svih uzrasta.

Kada čitati

  • Čitati naglas treba kada odgovara svim sudionicima čina čitanja: ujutro, poslijepodne, navečer, bilo da se radi o točno određenom terminu ili je riječ o spontanom čitanju – kada su i dijete i odrasli raspoloženi za priču – a to se može odvijati u autu, u liječničkoj čekaonici, u autobusu, u gradu, u parku, na izletu...

Trajanje čitanja

  • Čitati treba onoliko dugo dok djeca žele slušati. Djecu ne treba prisiljavati na slušanje priče. S vremenom djeca razvijaju koncentraciju pa se vrijeme slušanja priče produljuje. Samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju.
  • Neka djeca vole slušati priču dok crtaju ili se igraju nekom igračkom pa je i to preporučljivo.

Čitanje naglas djeci od rođenja

Čitajte djeci naglas od rođenja kako bi ona...

  • ...mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima.
  • ...mogla čuti zvukove, rime i riječi.
  • ...mogla koristiti svoja osjetila sluha, vida i opipa.
  • ...mogla stvarati zvukove – od gugutanja do riječi.
  • ...mogla pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dijete pokazuje.
  • ...počela razumijevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline.
  • ...dakako – mogla uživati u glasnom čitanju!

Ideje kako čitati djetetu

  • Uzmite dijete u krilo i to tako da ono može gledati slikovnicu.
  • Igrajte se riječima, stvarajte rime, pjevajte, uključite ime djeteta u priču ili pjesmu jer djeca to vole.
  • Dijete će htjeti dirati, hvatati, okusiti slikovnicu jer dijete tako uči i upoznaje svijet oko sebe, pa mu možete dati igračku koju će držati dok zajedno čitate.
  • Ne zamarajte se brojem pročitanih stranica. Nekada ćete pročitati jednu ili dvije stranice. S vremenom će taj broj porasti.
  • Neka dijete slobodno okreće stranice. Možda će djetetu biti zanimljivija sama knjiga od čitanja. Dopustite mu da se poigra s knjigom.
  • Obavezno pokazujte ono o čemu govorite, opisujte što se događa na slikama.
  • Uključite dijete u priču. Postavljajte pitanja: Što je ovo? Gdje je nešto na slici? I pričekajte da dijete odgovori ili pokaže.
  • Potaknite dijete da se uključi u priču – neka oponaša zvukove ili glasove životinja ili neka ponavlja za vama rimu.
  • Zadržite se na stranici koliko god je potrebno i koliko god se djetetu sviđa, no ukoliko se djetetu više ne sluša, ostavite knjigu sa strane.


Glasno čitanje aktivnost je koja uključuje cijelu obitelj – roditelje, bake i djedove, braću i sestre, rođake, ali i prijatelje. Izuzetno je važno za razvoj kognitivnih sposobnosti djece, a osobama koje su uključene u glasno čitanje djeci, osigurava čvrstu vezu s djetetom.
Godina 2013. posvećena je čitanju naglas. Budite dio projekta "Čitaj mi!", čitajte i potičite djecu da i sama glasno čitaju, bez obzira na dob djeteta i/ili odraslih.

Izvor: http://www.citajmi.info

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
 

Kalendar obilježavanja

značajnih datuma u našoj školi i školskoj knjižnici

 

 

 

 

Božić (25. 12.)

 

 

         Prosinac je mjesec adventa, darivanja, praštanja, radovanja, ljubavi, druženja, zajedništva. To je mjesec radosti i druženja sa svojim najbližima i onima koje volimo, pravimo planove za nove događaje i nadamo se ostvarenju svega što nismo mogli ostvariti u protekloj godini.

 

          ŽELIMO VAM ČESTIT BOŽIĆ I RADOSNU NOVU GODINU!

 

 

 

Dan prava čovjeka – pravo na čitanje 10. 12.

 

         Dan prava čovjeka obilježen je prigodno, uređenjem panoa, ali i održanom radionicom sa učenicima 2. b razreda u suradnji sa učiteljicom Anitom Krznarić. U okviru radionice knjižničarka Sanja Kovač upoznala je učenike sa dječjim pravima i odgovornostima, Konvenciji o pravima djeteta i pojmovima UN, UNICEF... Učenici su radili u skupinama zato što su trebali u tekstu pronaći pravo na koje se tekst odnosi te su predstavnici skupina svoje radove prezentirali pred ostalim ucenicima u razredu. Zaključci skupina su izloženi na plakatu Kuće humanosti, a nakon prezentacija skupina uslijedila je evaluacija radionice te podjela straničnika učenicima. Učenici 2. b razreda su ocijenili radionicu jako pozitivno (prosječna ocjena je 4,7) te su istaknuli da im se najviše svidjelo kada su učili o dječjim pravima i radili u skupinama.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

KNJIŽEVNI SUSRET S BRANKOM PRIMORAC 27. 11.

 

 

 

 

 

Danas je održan književni susret ucenika 7. razreda sa književnicom Brankom Primorac. Ucenici su imali priliku pobliže upoznati cijenjenu književnicu, saznati zašto je počela pisati romane te dobiti motivaciju za čitanje njenog romana Maturalac koji je dobio nagradu Mato Lovrak" za najbolji roman za mladež objavljen u 1993. godini. Knjiga je uvrštena u popis lektire za 7. razred osnovne i dostupna je u knjižnici naše škole.

 

 

 

 

Dan djece (20. 11.)

 

 

 

 

         Dan djece je obilježen prigodno, uređenjem panoa (knjižničarski kutak) na kojem su učenici naše škole mogli pročitati više o dječjim pravima, Povelji osobnih sloboda...

 

 

Međunarodni dan tolerancije 16. 11.

 

        

     16. studenog 1995. donešena je Deklaracija o načelima tolerancije. Što je zapravo tolerancija? Tolerancija potječe od latinske riječi tolerare što znači podnositi, trpjeti i uvažavati tuđa mišljenja i uvjerenja.

         Zapravo, tolerancija je poštivanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti svjetskih kultura, oblika izražavanja i bivanja ljudi. Tolerancija se učvršćuje znanjem, otvorenošću, komunikacijom i slobodom misli, savjesti i uvjerenja.

         Tolerancija kao mehanizam reagiranja na različitosti je presudna za svako demokratsko i otvoreno društvo, a budući da živimo u doba globalizacije u kojem smo „preplavljeni“ novim informacijama i kada smo svakodnevno  suočeni s različitim  idejama, stavovima i identitetima, potreba za tolerancijom je uvelike povećana.

         Svjetski dan tolerancije obilježava se 16. 11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Međunarodni dan školskih knjižnica 2012.

 

Hrvatsko knjižničarsko društvo ustanovilo je Dan hrvatskih knjižnica 11. studenoga, na dan donošenja prvoga hrvatskog zakona o knjižnicama, s ciljem bolje vidljivosti i prepoznatljivosti knjižnica i knjižničnih aktivnosti u javnosti, upoznavanja s mnogostrukim i važnim poslanjem i ulogom knjižnica u informiranju, obrazovanju i kulturi pojedinaca i zajednice u cjelini te razgradnje stereotipnih predodžbi o knjižnicama i knjižničarima.
Brojne će knjižnice obilježiti Dan hrvatskih knjižnica 2012.

Mi znamo da su školske knjižnice važne! To je potkrijepljeno i mnogim istraživanjima i u mnogim izvješćima  koja pokazuju da školske knjižnice utječu na bolja postignuća učenika.

Tema ovogodišnjeg Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica je Školske knjižnice: Ključ za prošlost, sadašnjost i budućnost. Tako se zove i stručni skup koji Hrvatska udruga školskih knjižničara organizira kao središnju proslavu  Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica. Stručni skup se održava 19. i 20. listopada u Zagrebu, Hotel Palace. Predavači su ugledni profesori s hrvatskih sveučilišta i predstavnici institucija koje se bave školskim knjižničarstvom. Pokrovitelj je Grad Zagreb.

Programi za Dan hrvatskih knjižnica 2012. godine se odvijaju pod sloganima:


Knjižnice probijaju sve granice.                                                    Neprofitno, a isplati                                                                                                                                   se?


Osim proračunskih.                                                                         Knjižnica!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svjetski dan hrane (Dani kruha – 16. 10.)

 

Svjetski dan hrane (Dan kruha) obilježen je prigodnim uredjenjem panoa.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mjesec hrvatske knjige (15. 10. – 15. 11.)

 

 

 

 

Manifestacija Mjesec hrvatske knjige  nacionalna je manifestacija kojom se promiču knjige i čitanje, a u  knjižnicama diljem Hrvatske obilježava se od 15. listopada do 15. studenoga. 

Pokrovitelj manifestacije je Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, a organizator su Knjižnice grada Zagreba.      

Mjesec hrvatske knjige 2012. održat će se od 15. listopada do 15. studenoga 2012. godine sa središnjom temom posvećenoj Europskoj godini aktivnog starenja i međugeneracijske solidarnosti. Od središnjih programa najavljujemo svečanost otvaranja manifestacije 15. listopada u 11,00 sati u Scheierovoj zgradi, Matice hrvatske 4 u Čakovcu, stručni skup u Samoboru, Interliber od 13. do 18. 11. ,

Nacionalni kviz za poticanje čitanja pod nazivom Ove su knjige nagrađene, provjeri zašto!,  zajedničku  akciju svih knjižnica 23.10. pod  nazivom Čitajmo zajedno te obilježavanje Dana hrvatskih knjižnica.

 

preskoči na navigaciju