preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1283600
Ovaj mjesec: 2654
Ovaj tjedan: 830
Danas: 58
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
KAKO USPJEŠNIJE UČITI?
Autor: Ivana Markovinović, 18. 10. 2010.

Znam da želiš biti uspješan učenik. Tko to ne želi? Ako si zadovoljan svojim uspjehom, sve je u redu. Ako nisi, razmisli najprije što je tome uzrok. Znam da uspjeh ovisi o sposobnosti, sreći i raspoloženju učitelja. Ali najviše ovisi o tome koliko i kako učiš. Na sreću ne možeš utjecati. Na raspoloženje učitelja možeš malo utjecati, jer ono ovisi i o tvome ponašanju. Na svoje sposobnosti možeš dosta utjecati jer se one razvijaju ovisno o tome koliko ih koristiš. Sposobnosti se povećavaju čitanjem knjiga, rješavanjem problema, učenjem, bavljenjem sportom. Na to koliko i kako učiš možeš potpuno utjecati.

Uzaludno je mrziti i „analizirati“ sve one za koje misliš da su krivi za tvoj neuspjeh. To ti donosi trenutno olakšanje. Okrivljujući druge, skidamo krivicu sa sebe. To je lakše nego se primiti knjige. Međutim, jedini način da popraviš ocjene je: UČITI VIŠE I BOLJE. Ti odlučuješ što ćeš, kada i kako učiti i zbog toga si sam odgovoran za svoj uspjeh.

Stoga ti ovdje nudimo upute o načinu koji se pokazao korisnim. Ako ih svakodnevno budeš slijedio, čak i onda kada ti se baš i ne da učiti, sigurni smo da ćeš postići uspjeh kakav želiš.


GDJE UČITI? 

Pobrini se da tvoj prostor za učenje bude mirno mjesto gdje te nitko neće ometati. Možeš postaviti osobni natpis NE OMETAJkako bi   ostalima dao/la do znanja da radiš. Uvijek uči na istom mjestu(bit ćeš spremniji/a za rad) .Ne preporučujem ti učenje na krevetu jer ćeš početi   misliti o spavanju i   uskoro... zzzz.               

Mjesto za učenje mora biti  tvoj radni kutak koji je čist, uredan, dobro osvijetljeniprozračen. Svjetlo ne smije biti ni preslabo - da ne zaspiš, ni prejako – da ne postane prenaporno za tvoje oči.  Bez TV-a.               

Na stolu drži samo one bilježnice i knjige koje  ti trebaju za učenje. Dobro je da ti se na stolu nalazi sat i kalendarkako bi lakše  organizirao/la vrijeme koje ti stoji na raspolaganju za učenje pojedinih predmeta. Na zid  stavi pločicu na koju ćeš lijepiti razne papiriće - podsjetnike. 


KADA UČITI? 

Ovo je jedno od najkritičnijih pitanja. Točan odgovor svakako ne glasi ujutro, popodne ili navečer. Stoga je  odlično pravilo da učiš  kada si odmoran/na i dobre volje.Učenjem iz dana  u dan na istom  mjestu i u  približno  vrijeme  stvara  se navika učenja. Počni s učenjem tek od 30 do 90 minuta NAKON obroka.


KOLIKO UČITI? 
U komadu uči od 30 do 40 minuta, ne duže bez pauze.  Za vrijeme pauze makni se od mjesta na kojem učiš (npr. ako je to soba, izađi u kuhinju ili dvorište) i nemoj razmišljati o učenju, već o nečem sasvim drugom. Nemoj učiti pola sata prije odlaska na spavanje. Provedeš li prije spavanja pola sata slušajući glazbu, gledajući televiziju ili ……, lakše ćeš   se opustiti  i  povećati  vjerojatnost za miran san.


PLANIRANJE UČENJA 

Organiziraj vrijeme. Napravi stalan raspored vremena za učenje, odmor i ostale aktivnosti.   
NAPRAVI TJEDNI I DNEVNI PLAN. Lako je stići sve što naumiš ako slijediš svoj dnevni raspored. Prvo upiši sve svoje svakodnevne obvezne aktivnosti(satove u školi, nogometne treninge, satove u glazbenoj školi). Zatim ostavi vrijeme za učenje i domaću zadaću. Dodaj svoje dnevne aktivnosti(obroke, spavanje, kućne poslove). Upiši svoje osobno vrijeme (TV, igra, odmaranje). Prati je li plan realan (moguć, ostvariv) promijeni ga ako vidiš da nije ostvariv.  

Stavi  taj plan na vidljivo mjesto kraj radnog stola da ti svaki dan služi kao podsjetnik.               


ŠTO PRVO UČITI

Prvi dio vremena predviđenog za učenje  utroši  na ponavljanje gradiva   koje   se tog  dana  obrađivalo  u  školi,  napiši zadaće, provjeri i po potrebi dopuni bilješke s nastave.  Gradivo ćeš najbolje naučiti dok je još svježe, dok ti “zvoni” u ušima (a ne kad prođe nekoliko tjedana). Ako si u školi slušao/la ( i čuo/la) što učitelj govori (slušati i čuti nije isto) odradio/la si već pola posla. Nakon toga uči “za sutra” (to je zapravo ponavljanje onoga što si već naučio/la. )                

Svaki dan odredi redoslijed učenja (teže gradivo uči dok si svjež/a i odmoran/a, a lakše ostavi za kraj).Teže predmete bolje uči raspodijeljeno tijekom nekoliko dana u tjednu, nego da jedan dan učiš nekoliko sati. Isto vrijedi i kada ponavljaš za kontrolni rad.               
Ne  uči jedan  za drugim  predmete  koji  su  po gradivu slični(npr. povijest i zemljopis) jer  će se naučeno vjerojatno  pomiješati. Kada   učiš  više predmeta dnevno, između njih napravi kraću stanku.  

U školi možeš puno naučiti i za vrijeme provjeravanja znanja ako pratiš pitanja nastavnika i odgovore učenika. To ti  skraćuje  vrijeme  učenja  kod kuće. 


KAKO UČITI? 

Od tebe se očekuje da se prvo odmoriš i nešto pojedeš kako bi mogao/la prionuti na posao.  Kad to obaviš, uzimaš svoj unaprijed pripremljeni  dnevni  plan  učenja  i krećeš! Slijede koraci pri učenju: 

1. KORAK • Preleti kroz tekst.  Pročitaj naslove, podnaslove, pregledaj slike, tablice, grafikone. Važno je da dobiješ uvid u ono što te čeka. 

2. KORAK • Pročitaj tekst.Pročitaj tekst više puta i pri tome podcrtavaj   (ako se radi o tvojoj knjizi koju ne moraš vratiti na kraju godine), radi  bilješke i sažetke. Označi nove riječi i glavne misli, pronađi glavnu ideju u svakom odlomku i svojim riječima napiši kratku verziju pročitanog. 

3. KORAK • Ponovi svojim riječima bez gledanja u knjigu. 

4. KORAK • Ponovno pročitaj. 
5. KORAK • I prije učenja novog gradiva, i poslije, i uvijek i stalno PONAVLJAJ, PONAVLJAJ, PONAVLJAJ, PONAVLJAJ!
   
Koliko god si nešto izvrsno naučio/la  zaboravit ćeš ako ne ponavljaš!


ODMOR OD UČENJA  

Učenje je ponekad naporno. Odmori se kad osjetiš umor, ali ne prekidaj često učenje. Neka to bude 5 – 10  minuta, jer nakon većih odmora potrebno je i duže vrijeme za ponovno zagrijavanje za učenje. Kad završiš s učenjem, NAGRADI SE(npr. čokoladom, igrom, gledanjem TV-a).


RAZUMIJEVANJE

Pronađi smisao  u onome što učiš, budi znatiželjan/na, pitaj se: Zašto mi je ovo  znanje potrebno? Gdje to mogu koristiti?  Tek kada znaš zašto nešto učiš, učenje dobiva smisao.  
Razumijevanje olakšava učenjejer ga čini zanimljivim. Razumjeti  informaciju  znači  dovesti  u vezu s onim što već znaš. 

Ako nešto ne razumiješ, potraži objašnjenje u enciklopediji, rječniku ili pitaj nekoga tko zna. Znati učiti znači i znati uspješno se služiti udžbenicima, ali i priručnicima, leksikonima, tablicama, shemama, grafikonima, internetom… 


ZABORAVLJANJE  

Nakon  učenja  dolazi   do  zaboravljanja.  To  je  normalna pojava. Zaboravljanje je najveće odmah poslije učenja. Već nakon dvadesetak minuta zaboravi se gotovo pola naučenoga. Zato treba “napasti” zaboravljanje čim prije, i to ponavljanjem.  Ako ti neki podatak prođe glavom samo jednom, vjerojatno neće ostati dugo u pamćenju. No ako s njim  nešto radiš, npr. razmišljaš, pišeš, ponavljaš…podebljao si trag pamćenja i bit će ga teže izbrisati.


BITI USPJEŠAN 

Puno je razloga zbog kojih netko ne uspijeva postići željeni  rezultat. Mnogi učenici ne uspijevaju zbog straha od ispitivanja, zbog pritiska koji osjećaju uslijed velikih očekivanja roditelja (ponekad i učitelja, a i  samih sebe). Neki ne znaju kako učiti… 

Loša ocjena ne znači da si loš ili nesposoban, već je informacija o tome da se taj put možda  nisi dovoljno potrudio/la.  A ako si učio/la, dao sve od sebe, a rezultat ipak nije onakav kakav želiš, potraži savjet roditelja, učitelja ili pedagoginje.  



Izvor: Učenje bez straha-više radosti i uspjeha u školi, Hans Schachl i Djeca s poteškoćama u učenju, Gary Fisher


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju