preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1280598
Ovaj mjesec: 3982
Ovaj tjedan: 636
Danas: 71
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Sandučić povjerenja - stručne službe


sanducic-povjerenja@os-mareljkovic-cerna.skole.hr

 

Sigurno ste primjetili da u našoj školi postoji sandučić povjerenja. Kao što samo njegovo ime govori, on ima veze s nečime što netko želi povjeriti ili s nečim povjerljivim. Dakle, u njega možete ubaciti papirić s porukom koju želite povjeriti nekome i budite sigurni da ćemo vas spremno saslušati i "pružiti vam iskrenu ruku prijateljstva".


Možete nam pisati o svojim problemima i razmišljanjima ili pak postavljati pitanja. Pišite nam ako imate prijedloge ili primjedbe vezane uz školu. Pišite i ako vas muči nešto u životu u školi ili izvan nje. Posebno, prijavite nam ponašanja za koja mislite da nisu u redu i svako nasilničko ponašanje koje doživljavate ili vidite pored sebe.

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Učenici s posebnim odgojno - obrazovnim potrebama
Autor: Iva Jurić, 8. 2. 2010.

Školovanje djece s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama u Hrvatskoj se odvija u redovnim osnovnim školama te u posebnim odgojno – obrazovnim ustanovama.

U nastavku ćemo se osvrnuti na oblik školovanja u redovnim osnovnim školama, načinima integracije i vrstama programa.


Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 07/2008) i Pravilnikom o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju (NN 23/91) uređuju se oblici integracije učenika s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama u redovne osnovne škole pa tako govorimo o potpunoj ili djelomičnoj integraciji.

 

Potpuna integracija (čl. 4 Pravilnika) se ostvaruje uključivanjem učenika s posebnim potrebama u redovni razredni odjel gdje učenik savladava redovni program uz primjenu individualiziranih postupaka u radu ili prilagođeni program. Učenik cijelo vrijeme boravi u razredu s vršnjacima i poučava ga učitelj te ima pravo na posebnu dodatnu pomoć defektologa edukacijsko – rehabilitacijskog profila.

 

Djelomična integracija (čl.7. Pravilnika) se provodi za učenike sa značajnim teškoćama (npr. laka mentalna retardacija) na način da učenik dio nastavnih sadržaja (najčešće obrazovne predmete) savladava u posebnom razrednom odjelu, a dio u matičnom razredu. Posebne razredne odjele vodi defektolog – učitelj (svaka škola nema takvog stručnjaka, pa je potrebna provjera u školi prije upisa jer je poželjno da polaznici ovakva oblika školovanja budu upisani u školu u kojoj već postoje posebne skupine).

 

Prilagođeni program je oblik programa kojeg učenik savladava unutar potpune odgojno – obrazovne integracije. Ovakav program je prilagođen učeniku, njegovim «jakim» stranama odnosno sposobnostima, onome što može uz uvažavanje teškoća, onoga što ne može kao ostali učenici u razredu. Prilagođeni program izrađuje učitelj u suradnji s defektologom na početku svake školske godine, tijekom godine se može mijenjati i nadopunjavati. Na kraju školske godine potrebno je izraditi izvješće o uspješnosti učenika. Program se može prilagoditi iz svih ili samo iz pojedinih obrazovnih predmeta.

 

Redovni program s individualiziranim pristupom i postupcima se odnosi na primjenu onih metoda i sredstava koji podupiru posebne edukacijske potrebe djeteta. Sadržaj redovnog programa se ne «smanjuje», individualiziraju se samo postupci i zahtjevi i to najčešće : zahtjevi s obzirom na samostalnost učenika, zahtjevi s obzirom na vrijeme rada, zahtjevi s obzirom na način rada, zahtjevi s obzirom na provjeravanje te zahtjevi s obzirom na aktivnost.

 

Učenici s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama se ocjenjuju ocjenama od 1 – 5. Učitelji prilikom ocjenjivanja koriste Naputak o praćenju i ocjenjivanju učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoj i srednjoj školi (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa RH, 4/1996).

 

Učenik s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama koji je završio redovnu osnovnu školu ima pravo na nastavak školovanja u redovnim srednjim školama prema postojećem interesu i njegovim posebnim edukacijskim potrebama. Učenik ostvaruje pravo upisa temeljem Rješenja o primjerenom obliku školovanja te Mišljenja službe za profesionalno usmjeravanje i naobrazbu Zavoda za zapošljavanje.

 

Više o ovoj temi saznajte u prezentaciji u prilogu ili u razgovoru sa školskom defektologinjom.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Static HTML
preskoči na navigaciju