preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 1283130
Ovaj mjesec: 2184
Ovaj tjedan: 360
Danas: 139
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Raspored zvonjenja

 

PRIJE PODNE

1.            8:00       -              8:45

2.            8:50       -              9:35

veliki odmor      9:35  -  9:45      - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda      

3.            9:45       -              10:30

veliki odmor 10:30    - 10:40    - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda

4.            10:40     -              11:25

5.            11:30     -              12:15

6.            12:20     -              13:05

 

POSLIJE PODNE

1.            13:15     -              14:00

2.            14:05     -              14:50

veliki odmor      14:50   -   15:05           

3.            15:05     -              15:50

4.            15:55     -              16:40

5.            16:45     -              17:30

6.            17:35     -              18:20

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Sandučić povjerenja - stručne službe


sanducic-povjerenja@os-mareljkovic-cerna.skole.hr

 

Sigurno ste primjetili da u našoj školi postoji sandučić povjerenja. Kao što samo njegovo ime govori, on ima veze s nečime što netko želi povjeriti ili s nečim povjerljivim. Dakle, u njega možete ubaciti papirić s porukom koju želite povjeriti nekome i budite sigurni da ćemo vas spremno saslušati i "pružiti vam iskrenu ruku prijateljstva".


Možete nam pisati o svojim problemima i razmišljanjima ili pak postavljati pitanja. Pišite nam ako imate prijedloge ili primjedbe vezane uz školu. Pišite i ako vas muči nešto u životu u školi ili izvan nje. Posebno, prijavite nam ponašanja za koja mislite da nisu u redu i svako nasilničko ponašanje koje doživljavate ili vidite pored sebe.

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Domaće zadaće
Autor: Marina Govda, 8. 9. 2011.

Vaš dom bio je jedno razdoblje oslobođen domaćih zadaća, ali ljeto je završilo. Iako povratak djeteta u školu za vas znači više slobodnog vremena, ipak pomisao na domaću zadaću izaziva nelagodu. Osjećat ćete različite emocije kada je domaća zadaća u pitanju. Neke emocije su pozitivne, ali većina ih je neugodna. Frustraciju, dosadu, zamor, smetenost pa čak i bijes osjećaju roditelji kao i njihova djeca kada je u pitanju domaća zadaća.


 Priznajte, mnogi od vas nisu je voljeli niti kao djeca, a ne vole je ni kao roditelji. Nastavnici vas svakog dana podsjećaju da je domaća zadaća važna komponenta školovanja. Rečeno vam je da uspješno rješavanje domaće zadaće pridonosi cjelokupnom uspjehu djeteta u školi. Domaća zadaća je i dalje institucija u našem obrazovnom sustavu. Čak i u dobro funkcionirajućim obiteljima s dobrim uvjetima, domaća zadaća može biti uzrok najvećih kriza između djeteta i roditelja. Roditelji nisu sigurni koje je najbolje mjesto, vrijeme, rutina i sistem koje njihovo dijete treba koristiti pri rješavanju domaće zadaće. Mnoga djeca su buntovna, a roditelji se osjećaju prezatrpani njihovim školskim problemima. Stoga nije čudno što roditelji imaju prigovore na domaće zadaće kao i djeca. Većina djece tokom školovanja ponekad zaborave riješiti zadaću ili je izgube, trebaju pomoć ili rade pogrješke. Neka djeca imaju problema s učenjem osnovnih vještina što im onemogućava da samostalno završe domaću zadaću. Neka djeca imaju problema s postizanjem rezultata. Neka su zbunjena, pretrpana dugoročnim projektima, ili na brzinu rješavaju zadaće. Za djecu koja imaju problema u školi domaća zadaća je samo dodatni problem koji se nadovezuje na one već postojeće.  Za njih nije čudno ako kući dođu s nedovršenim školskim uratkom ili u školu s nedovršenim domaćim uratkom. Sposobnost vašeg djeteta da bude vještiji pri rješavanju domaće zadaće ovisi o stavu koji vi imate prema domaćim zadaćama. Uspjeh zahtijeva također i pomoć vašem djetetu da razvije osnovne vještine za rješavanje domaćih zadaća. Poželjno je da postanete saveznik djetetu i nastavnicima pri učenju te morate naučiti kako se nositi s općenitim problemima koji su povezani s domaćom zadaćom.

 

Ovdje dajemo 5 odgovora na najčešće probleme s kojima se roditelji susreću pri rješavanju domaće zadaće.
 

Kada dijete ne želi raditi zadaću s vama. Jedna od glavnih uloga roditeljstva je briga i pomoć pri domaćoj zadaći, posebno kod osnovnoškolaca koji imaju problema sa samostalnim učenjem. Probajte uspostaviti određeni radni odnos sa svojim djetetom, što će pridonijeti uspostavi savezništva između vas i djeteta u rješavanju domaćih zadaća, te ćete na taj način pronaći pravo mjesto, vrijeme i sistem učenja, a moći ćete nadgledati dijete i njegov uspjeh svaki dan. Međutim, treba imati na umu, pretjerana uključenost u domaće zadaće može smanjiti želju za samostalnim radom, sposobnost djeteta da se navikne na samostalan rad. Uvijek budite spremni za suradnju i pomoć. Nemojte nabrzinu ispravljati zadaće, a isto tako nemojte čekati do zadnjeg trena da ih pogledati i prekontrolirate niti nemojte zbog umora ili frustriranosti sami umjesto djece završavati zadaće.
 

Kada vaše dijete stalno ponavlja isprike kako bi izbjeglo rješavanje zadaće. Ako ste istinski uključeni u edukaciju djeteta, onda ćete biti sposobni ocijeniti kada dijete ima stvarne probleme s rješavanjem domaće zadaće, a kada simulira. Ponekad izrazi kao što su «preteško je» ili «ne razumijem to» mogu biti realni, a ponekad samo izražavaju strategiju kojom se dijete koristi kako bi izbjeglo samostalan rad. Djeca koja stalno imaju isprike, iako dobro razumiju i imaju dobru vještinu i mogućnost izrade zadaće, trebaju odgovarati za svoje ponašanje.
 

Slijedite ova pravila:

 

  • Potičite dijete da preuzme odgovornost za zadaću i nemojte sebi dozvoliti da vas dijete uvuče u dugotrajne i zamorne diskusije ili svađe.
  • Napravite listu pravila za rješavanje domaće zadaće, a s kojima ćete se složiti i vi i dijete.
  • Pomozite djetetu da postigne uspjehe pri rješavanju kratkih zadaća, postepeno ih povećavajte. Imajte na umu da se mnoga djeca osjećaju zatrpana i pri samoj pomisli na domaću zadaću.
  • Pohvalite pozitivno ponašanje, izbjegavajte prijetnje, vikanje i psovanje.

Kada vaše dijete čeka do posljednjeg trenutka u rješavanju domaće zadaće. Svatko od nas odugovlači do jedne određene granice. Izbjeći neugodne zadaće i umjesto njih raditi nešto što nam je draže uobičajeno je kod svakog od nas. Neka djeca jednostavno zapnu za taj način odugovlačenja. Ne započnu rješavanje zadaća na vrijeme, čekaju večer ili čak kasnu noć. Možete pomoći svome djetetu da prebrodi navike odugovlačenja:

 

  • Odaberite ugodno i stalno mjesto za rješavanje zadaća.
  • Dogovorite se i složite oko pravila za rješavanje zadaća.
  • Naučite dijete raditi zabilješke o tome što sve mora biti napravljeno
  • Osigurajte odgovarajuću pomoć
  • Osigurajte stimulaciju i ugodne aktivnosti kojima ćete se baviti kada je zadaća dovršena.

Postavite ciljeve, koristite sat ili štopericu kako biste pomogli djetetu da razvije osjećaj za određeno vrijeme koje mu je potrebno za izradu zadataka.
 

Kada vaše dijete na brzinu rješava zadaće i radi pogrješke zbog nepažnje.
Neka djeca rješavaju domaće zadaće brzo, ali one su temeljite i točne. Općenito gledajući, ovo nije problem. Međutim, mnoga djeca zadaće rješavaju na brzinu samo da ih se riješe što prije. Zbog toga imaju mnogo pogrješaka, predaju neuredne zadaće na pregled i ne posvećuju dovoljno pažnje uputama. Ova djeca trebaju raditi sporije te moraju provjeravati zadaće zbog točnosti. Moraju naučiti da netočno napisane zadaće nisu prihvatljive. Ako vaše dijete žrtvuje točnost zbog brzine pokušajte sljedeće:

 

  • Revidirajte zadaću svaku večer, provjerite temeljitost, urednost i točnost. Savjetujte im, ali ne zahtjevajte da isprave pogrješke.
  • Naučite dijete da podcrtava ili podebljava najvažnije riječi ili fraze o uputama i zadacima.
  • Naglasite da ne tražite brzinu nego točnost i efikasnost.
  • Pomozite djetetu kod samopromatranja pomoću provjere pogrješaka kod pisanja, naglašavanja, urednosti i zbrajanja.


Zadržite privilegije sve dok ne budete zadovoljni s naporom i dovršenim zadatkom vašeg djeteta. Ako očekujete pogrješke koje su posljedica lošeg razumijevanja, pobrinite se da djetetu osigurate potrebnu pomoć. Neka djeca imaju problema s pismenim zadacima zbog vizualno-motoričkih problema, što im predstavlja problem i kod urednosti. Tražiti od njih da ponovno napišu zadaću urednije izazvat će u njima samo osjećaj beskorisnosti i frustriranosti. Ako je cilj zadaće kreativnost ideja ponudite pomoć i suradnju. Ako je cilj uredno pisanje, dodatni satovi mogu biti od velike pomoći.
 

Pomoću pažnje, planiranja, oštroumnosti i empatije može se izbjeći povratak školskog izbjegavanja domaće zadaće i pomoći vašem djetetu da bude uspješno.
 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Static HTML
preskoči na navigaciju