preskoči na sadržaj

Osnovna škola Matija Antun Reljković Cerna

Login
e-Dnevnik poveznica

Koliko je sati ?

Popis udžbenika

2016./2017.

školska godina

1. razred

2. razred

3. razred

4. razred

5. razred

6. razred

7. razred

8. razred

Skockajte web! 2012

Anketa (mala)
Da li pročitaš knjigu koju posudiš u školskoj knjižnici?







Koliko je stupnjeva?

Weather Widget

Tko je trenutno online!  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2011.

Ukupno: 904060
Ovaj mjesec: 4540
Ovaj tjedan: 250
Danas: 250
Sandučić povjerenja

Kalendar
« Travanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Raspored zvonjenja

Prije podne

1. sat     7.30 – 8.15

2. sat     8.20 – 9.05

Veliki odmor

3. sat       9.20– 10.05

4. sat    10.10 – 10.55

5. sat    11.00 – 11.45

6. sat    11.50 – 12.30

 

Poslije podne

1. sat     12.45 – 13.30

2. sat     13.35 – 14.20

Veliki odmor

3. sat    14.35 – 15.20

4. sat    15.25 – 16.10

5. sat    16.15 – 17.00

6. sat    17.05– 17.50

Logo škole i QR Code

 


QRCode

QR CODE

Vijesti iz MZOS
Web portal Ministarstva znanosti i obrazovanja
24.04.2017. 16:05
Čestitka ministra znanosti i obrazovanja, prof. dr. sc. Pave Barišića učenicama Ekonomske i trgovačke škole Čakovec
24. travnja 2017. Ministar znanosti i obrazovanja, prof. dr. sc. Pavo Barišić, uputio je čestiku učenicama 2. razreda Ekonomske i trgovačke škole Čakovec, Luciji Marković i Evi Perčić te njihovoj mentorici Željki Kadić povodom osvojene zlatne medalje na međunarodnom natjecanju, International Conference of Young Scientists (ICYS).

24.04.2017. 15:29
Dvadeseta sjednica Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala
24. travnja 2017. U Ministarstvu znanosti i obrazovanja 11. travnja 2017. godine održana je 20. sjednica Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala (NVRLJP-a).

24.04.2017. 15:56
Hrvatske svjetske igre - od 18. do 21. srpnja u Zagrebu
24. travnja 2017. Ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Pavo Barišić sa suradnicima održao je sastanak s državnim tajnikom Središnjega državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske, Zvonkom Milasom. Državni tajnik Milas izvijestio je ministra Barišića o tijeku priprema za održavanje Hrvatskih svjetskih igara. Zaprimljeno je ukupno 900 prijava iz čak 37 zemalja, a Igre će pridonijeti promociji naše domovine diljem svijeta.

24.04.2017. 14:26
Natječaj za razmjenu sudionika u projektima između Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke 2018. - 2019.
Rok: 30. lipnja 2017. Program za razmjenu sudionika u projektima između Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke bilateralni je program za poticanje istraživanja s ciljem intenziviranja suradnje između hrvatskih i njemačkih grupa istraživača koji rade zajedno na određenome znanstvenoistraživačkom projektu. Potiče se mobilnost, a pritom je posebno težište na usavršavanju i specijalizaciji mladih znanstvenika.

24.04.2017. 09:53
'Dan planeta Zemlje - prirodna i kulturna dobra, znanstveni i stvaralački pristup'
23. travnja 2017. Ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Pavo Barišić sudjelovao je na okruglome stolu 'Dan planeta Zemlje - prirodna i kulturna dobra, znanstveni i stvaralački pristup'.

Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Fizika

 

Nastavnik

Tomislav Šunjić

 

 

UVOD :

Fizika (grčki physis, fysis: priroda) je znanost koja proučava prirodu u sveobuhvatnom smislu.Fizika je vrlo usko povezana s drugim prirodnim znanostima, osobito kemijom, znanošću koja se bavi interakcijom i svojstvima atoma i molekula, i tehničkim znanostima strojarstvom i elektrotehnikom. Teorijska kemija se u mnogome zasniva na fizici, pogotovo na kvantnoj mehanici, termodinamici i elektromagnetizmu, a tehničke znanosti su zapravo primjena teoretskih znanja iz matematike, fizike i raznih drugih znanosti.

Fizičari proučavaju ponašanje i interakcije materije i energije u prostoru i vremenu, i takve pojave se nazivaju fizikalne pojave. Fizikalne teorije se najčešće izražavaju kao matematičke relacije. Osnovne pojave se nazivaju fizikalnim zakonima ili zakonima fizike. Međutim, i oni su samo provizorni kao i sve druge znanstvene teorije.Fizičari istražuju i postavljaju temeljna načela o građi, općim svojstvima i kretanju materije, stvaranju i prijenosu energije te međudjelovanju materije i energije. Neki fizičari ova temeljna načela primjenjuju u teorijskim područjima, kao što su pitanja o prirodi vremena ili podrijetlu svemira, dok se drugi bave praktičnim problemima, npr. razvojem novih materijala, unapređenjem elektroničkih i optičkih instrumenata ili medicinske opreme.Fizičari kreiraju i provode eksperimente rabeći lasere, ciklotrone, elektronske mikroskope, teleskope, velike spektrometre i druge uređaje. Sustavnim opažanjem, mjerenjima i analizama pokušavaju utvrditi zakonitosti koje opisuju prirodne sile, kao što su gravitacija, elektromagnetizam i nuklearna međudjelovanja. Pronalaze i mogućnosti primjene fizikalnih zakona i teorije u rješavanju problema na području nuklearne energije, elektronike, optike, telekomunikacija, tehnologije svemirskih letjelica, usavršanja medicinskih instrumenata i sl.

 

CILJEVI UČENJA PREDMETA

  • Ciljevi nastave fizike su razvoj i ostvarivanje četiri temeljna cilja matematičkoprirodoznanstveno-tehničkog nastavnog područja, što znači da učenik treba:
    1. steći znanja o važnim pojmovima znanstvenog područja te o hipotezama, modelima i teoriji za njihov opis i objašnjenje;
    2. upoznati neke samosvojne metode dotične znanosti i naučiti ih primjereno primjenjivati;
    3. naučiti procijeniti doseg i granice samosvojnih znanstvenih metoda, kao i uzajamne odnose matematičko-prirodoznastveno-tehničkog područja;
    4. biti osposobljen da se racionalno i svjestan odgovornosti sučeljava s individualnim i društvenim problemima koristeći se znanjem i pojmovima stečenim u matematičko-prirodoznastveno-tehničkom području.

Uz oslonac na prethodne ciljeve matematičko-prirodoznastveno-tehničkoga područja dolaze samosvojni ciljevi koji obilježavaju nastavu fizike i dijele se u tri skupine:
1. Razumijevanje fizikalnih pojava pomoću pokusa i teorije,
2. Primjena fizikalnih znanja i metoda,
3. Razmatranje značenja i učinaka fizikalnih spoznaja i metoda


Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju

preskoči na navigaciju